onsdag 10 januari 2018

Ny hobby när fisket ligger nere

Ja då sitter man inne och laddar batterier inför en ny fiskesäsong. Ibland klättrar man på väggarna när men inte vet vad man ska ta sig till.

Kom på en ide' som jag inte trodde jag hade tålamod för. Döm om min egen förvåning när jag insåg att kunde klara detta skapligt.

Vad hittade jag på då? Jo jag skulle börja måla wobbler.
Köpte lite grejor och plockade fram gamla wobbler som jag aldrig använde.

Här har jag inrett en liten målningsstation i verkstan.
Det blev två air-brush sprutor efter ett tag. Bra att kunna köra två färger samtidigt.
Annars behövs det inte så många färger. Räcker egentligen med 5 st. Blå röd gul vit och svart. Då kan man blanda till vilken färg som helst. Sen vill man kanske ha silver och guld och lite glitter. Avslutar jobbet med klarlack i flera skikt.

Här ett smakprov på några jag har åstadkommit. Duger åt mig, då duger dom nog åt gösen, öringen och laxen oxå.
Hittills har det blivit ett tjugotal wobbler. Klarar tålamodet bra och tycker att det är fantastiskt roligt. Utmanande att blanda färger och maskera för att få fram fjällmönster.

Tjaa, ett par månader kvar tills vi kan gå ut på nån tjärn och njuta av vårsolen med pimpel och matsäck.

God fortsättning på er alla därute och....Skitfiske!

1 kommentar:

Anonym sa...

Håååj på er!!

Ser ju riktigt giftiga de du tagit kort på, blir ni livsfarliga till kommande säsongs trollingpass=)

Ha det gött/Kling & Klang